Monday, October 1, 2007
Τηλεόραση 31/09 - 06/10/2007
Κυριακή 30/09:
Reflections in a Golden Eye (1967), του John Huston. 20:45, ΕΤ1, διάρκεια 109'.
Αμερικανός διοικητής στρατιωτικής βάσης έχει καιρό διακόψει κάθε σεξουαλική σχέση με την μοίχα γυναίκα του και αναπτύσσει΄έντονη ερωτική επιθυμία για νεαρό στρατιώτη, φέρνοντας την γυναίκα του στα όριά της. Ο Τζον Χιούστον, στυλίστας αλλά και σκηνοθέτης ερμηνειών, ανοίγεται παρασυρμένος από το όμορφο θέμα του και δίνει περιθώρια στον εκπληκτικό Μπράντο και στον σέξι υστερικό χαρακτήρα της Ελίζαμπεθ Τέηλορ, σε αυτό το διαμαντάκι της εβδομάδας. Άμεση εγγραφή αλλά η ΕΤ1 δεν μας έκανε την χάρη να το προβάλλει, όπως ήταν το πρόγραμμα.
Alien: Resurrection (1997), του Jean-Pierre Jeunet. 23:00, ΑΝΤ1, διάρκεια 104'.
Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της εξαιρετικής αυτής σειράς, σκηνοθετημένο από τον Ζενέ της Πόλης των Χαμένων Παιδιών, δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένα ατμοσφαιρικότατο θρίλερ, κλειστοφοβικό όπως επιβάλλει η ιστορία (από το πρώτο ως το τρίτο της σειράς) και ταυτόχρονα παιχνιδιάρικο στο ύφος του σκηνοθέτη της. Το τέταρτο φιλμ της σειράς ανοίγει το θέμα της κλωνοποίησης, με την οποία δύο αιώνες μετά το θάνατό της η Ρίπλεϊ "Ζωντανεύει" ξανά. Δεν συζητάμε για εγγραφή όταν υπάρχει μια από τις εξαιρετικότερες κασετίνες DVD στον πλανήτη, το AlienQuadrilogy των 9 δίσκων με 25 ευρώ!!!
The Manson Family (2003), του Jim Van Bebber. 02:15, ALPHA, διάρκεια 95'.
Ιδιαίτερη εντύπωση μου κάνει η προβολή αυτής της instant classic exploitation ταινίας από τον θρύλο του underground video Τζιμ Βαν Μπέμπερ. Γραφική βία, στιλιζάρισμα στα όρια και δυνατό σφίξιμο σε ένα θέμα ταμπού μόνο από τον τίτλο κι όμως ο Βαν Μπέμπερ τα καταφέρνει και με το παραπάνω ολοκληρώνοντας αυτό το ψευδοντοκυμαντέρ του εντός προθέσεων. Ελληνικό δισκάκι στα βίντεο κλάμπ καλής ποιότητας.
Δευτέρα 01/10:
Stander (2003), του Bronwen Hughes. 23:00, ΝΕΤ, διάρκεια 111'.
Σε τούτη τη βιογραφική ταινία του Χιουζ για τον νοτιοαφρικάνο αστυνομικό που θέλοντας να εναντιωθεί στο σύστημα της χώρας του κατέληξε ξακουστός ληστής τραπεζών και φυλακισμένος, θα συναντήσουμε ένα σφιχτό ανά στιγμές θρίλερ, με ρυθμό αλλά και κριτική σκέψη πάνω στην γενικότερη πολιτική, καταφέρνοντας ωστόσο να κρατηθεί έξω από τον βούρκο που αυτά δημιουργούν.
Something Wicked This Way Comes (1983), του Jack Clayton. 00:30, ΕΤ3, διάρκεια 95'.
Ο τζακ κλέιτον θα είναι πάντα αγαπημένος για τους αριστουργηματικούς Αθώους του και ως εκ τούτου οφείλουμε να επανεκτιμήσουμε αυτό το πολύ όμορφο έργο στο οποίο για άλλη μια φορά επιδεικνύει τις σκηνοθετικές αρετές του προς την δημιουργία ατμόσφαιρας έτοιμης να σε καταπιεί. Κρύβοντας μια πλούσια αλληγορία, η ιστορία μας παρουσιάζεται ως εξής: Ένας τσίρκο θίασος στα πλάισια της περιοδείας του φτάνει σε κωμόπολη της αμερικανικής επαρχίας. Λίγο μετά την έλευσή του, οι κάτοικοι αρχίζουν να εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Δύο αγόρια είναι αποφασισμένα να ερευνήσουν τη σχέση των δύο γεγονότων μέχρι τέλους. Προσοχή στο μη αναμορφικό δισκάκι περιοχής 1 από την Anchor Bay.
Sky Captain and the World of Tomorrow (2004), του Kerry Conran. 23:00, STAR, διάρκεια 106'.
Σταρ τσάνελ αγάπη μου, πόσο καιρό έχω να σε αναφέρω; Βρε, τι προβολές είναι αυτές; Μην μας κακομαθαίνεις! Προφανές γιατί δεν γράφουμε αυτό το πολύ πετυχημένο φιλμάκι. Πρόσθετα, υπάρχουν εξαιρετικά δισκάκια με 5 δολλάρια περιοχής 1 και με 10 ευρώ διπλό DVD περιοχής 2.
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975), του Milos Forman. 01:30, ALPHA, διάρκεια 133'.
Καταπληκτικό διπλό δισκάκι περιοχής 2 με 10 ευρώ. Θα ακολουθήσει ξεχωριστό κείμενο για την ταινία σύντομα (ελπίζω).
Τετάρτη 03/10:
Shadows (1959), του John Cassavetes. 22:00, Βουλή, διάρκεια 85'.
Την συμβολή του Τζον Κασσαβέτη στην εξέλιξη και τη νοοτροπία του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου δεν έχει νόημα να την αναπτύξουμε σε λίγες γραμμές. Ωστόσο, κάθε φίλος του σινεμά οφείλει να γνωρίσει την βαθιά επιρροή των αριστουργήμάτων του στους μετέπειτα αγαπημένους Αμερικανούς. Στις Σκιές θα βρούμε την θεμελίωση των αυτοσχεδιασμών που τον χαρακτηρίζουν, την ελευθερία στις κινήσεις όλου του σετ (από τις ερμηνείες ως τις κινήσεις της κάμερας και από το παιχνίδισμα του κρυστάλλινου ασπρόμαυρού του ως την τζαζ μουσική που ντύνει όλο το φιλμ) παρά το χαμηλό κόστος και τον πάραυτα σφιχτό κριτικό και νοηματικό
προσανατολισμό. Εκτός από το εξαιρετικό πακέτο της Criterion Collection περιοχής 1 (85 δολλάρια) με 5 φιλμ και ένα ντοκυμαντέρ, θα βρείτε σε πολύ χαμηλή τιμή τα ελληνικά δισκάκια.
Monster's Ball (2001), του Marc Forster. 24:00, MEGA, διάρκεια 111'.
Η Λετίσια είναι μια μαύρη σερβιτόρα στην επαρχία της αμερικανικής Τζόρτζια που ζει με τον υπέρβαρο γιο της, αφού ο άντρας της βρίσκεται φυλακισμένος και θανατοποινίτης. Αφού εκτελεστεί ο άντρας της θα βυθιστεί σε μια βαριά ψυχολογική εκμηδένιση. Μέσα σε αυτή την θλίψη και σε ανύποπτη στιγμή ένα διερχόμενο όχημα θα χτυπήσει τον γιο της και ο Χανκ που τυχαία περνούσε από εκεί θα την βοηθήσει να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο. Το αγόρι θα πεθάνει τελικά και η Λετίσια θα καταρρεύσει αναζητώντας μια βοήθεια στον τελευταίο γνωστό της, τον Χανκ. Η ταυτότητά του όμως της παραμένει άγνωστη, ενώ εκείνος μέσα από την σχέση τους, θα καταλάβει ότι ήταν ο ίδιος που οδήγησε τον άντρα της στην ηλεκτρική καρέκλα. Μέσα από αυτό το παρανοϊκό παιχνίδι συμπτώσεων, ο ρατσιστής Χανκ θα προσπαθήσει να αλλάξει ζωή, να απαλλαγεί από τα φαντάσματα του παρελθόντος (ακόμη και την αυτοκτονία του γιου του) και την σκιά του ενοχλητικά ρατσιστή και απαιτητικού πατέρα του. Εξαιρετικό δράμα χαρακτήρων και καταστάσεων από τον (πολύ λίγο όπως δυστυχώς απέδειξε η μετέπειτα φιλμογραφία του) Μαρκ Φόρστερ που δεν σταματά πουθενά δοκιμάζοντας την αντοχή και τα όριά μας εκμεταλλευόμενος την δύναμη της μοίρας και την τραγικότητα της απώλειας αλλά διατηρώντας μια κριτική ματιά στον ρατσισμό που μαστίζει τη σύχρονη Αμερική.
New York Stories (1989), των Woody Allen, Francis Ford Coppola, Martin Scorsese. 24:00, ΕΤ1, διάρκεια 118'.
3 καλά ταινιάκια με κοινό άξονα τη Νέα Υόρκη, αρκετά άνισα ως συνήθως στα σπονδυλωτά φιλμ. Πολύ καλό του Σκορσέζε, αρκετά συμπαθές του Άλεν, παραφωνία το κομμάτι του Κόπολα. DVD με εγγραφή από την ΕΤ1, ούτε ο Σκορσέζε δεν θα καταλάβει την διαφορά!
Πέμπτη 04/10:
Il Deserto Rosso (1964), του Michelangelo Antonioni. 22:00, Βουλή, διάρκεια 105'.
Απλά Αντονιόνι, μοναδικός ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής που με ένα άγγιγμα μετατρέπει την απλή ερωτική ιστορία της Μόνικα Βίτι και του Ρίτσαρντ Χάρις σε ένα δοκίμιο πάνω στο αγαπημένο του θέμα, την αποξένωση του ανθρώπου, συνεχίζοντας στην παράδοση των "Περιπέτεια", "Έκλειψη", "Νύχτα".
Παρασκευή 05/10:
Spartan (2004), του David Mamet. 00:30, ΑΝΤ1, διάρκεια 96'.
Ωραίο φιλμ του Μάμετ, εραστή του κινηματογραφικού διάλογου και των βραδυφλεγών ρυθμών, που φαινομενικά δεν ταιριάζουν με έναν τίτλο περιπέτειας, με αστυνομικές αναζητήσεις της απαχθείσας κόρης του Προέδρου των ΗΠΑ ανάμεσα σε κυκλώματα πορνείας και σε παιχνίδια αλήθειας και ψέματος για το αν παραμένει ζωντανή. Κι όμως, ο Μάμετ κρατά αμείωτο ενδιαφέρον στην δράση, καταφέρνοντας να χτυπήσει κριτικά την αστυνομική και πολιτική διαφθορά χωρίς να χαθεί σε γραφικό διδακτικό βούρκο. Πολύ καλός ο Βαλ Κίλμερ σε χαμηλούς τόνους.
Citizen Kane (1941), του Orson Welles. 24:00, ΕΤ1, διάρκεια 120'.
Αν δεν έχετε ακόμη αγοράσει το υπέροχο διπλό δισκάκι περιοχής 1 (που διατηρεί πολύ υψηλή τιμή ακόμη και μετά από τα 6 χρόνια κυκλοφορίας του!!!), έχετε την ευκαιρία να γράψετε αυτό το καθολικής αποδοχής αριστούργημα σε μια καλή κόπια.
A Nightmare on Elm Street (1984), του Wes Craven. 03:00, STAR, διάρκεια 94'.
Θα είναι κρίμα μέγιστο να καταστρέψουμε αυτό το γνήσιο φιλμ τρόμου (όπως έκαναν τα αγγλικά δισκάκια περιοχής 2, beware!) βλέποντάς το στην τηλεόραση, στην αγνώστου προελεύσεως κόπια του κινηματογραφικά αστοιχείωτου STAR (προβολή στις 3 το πρωί, μετά από τα -κατά σειρά- GALA, Nip Tuck, Law & Order και το ανυπέρβλητου κύρους δελτίο ειδήσεων του σταθμού, όλη την τηλεοπτική σαβούρα δηλαδή, με λίγα λόγια πιο πολύ θα τρομάξετε με τον Λιάτσο). Προσπερνάμε.
Σάββατο 06/10:
7 Women (1966), του John Ford. 21:15, ΕΤ1, διάρκεια 87'.
Η τελευταία ταινία του Τζον Φορντ, με αμβλυμένες τις μετωπικές συγκρούσεις των χαρακτήρων του, αλλά διατηρώντας την ματιά που τον καθιέρωσε και με τη βοήθεια της Αν Μπάνκροφτ στον πρώτο ρόλο.
Salt of the Earth (1954), του Herbert J. Biberman. 22:15, Βουλή, διάρκεια 94'.
Γνωρίζω την καλή κόπια της Βουλής (έχει προβληθεί πολλές φορές), αλλά έχω τόσο καιρό να δω την ταινία...
Mystic River (2003), του Clint Eastwood. 23:00, ALPHA, διάρκεια 139'.
Τρία παιδιά που παίζουν στις γειτονιές της Βοστόνης, 25 χρόνια πριν. Ένα τραγικό συμβάν που θα αλλάξει την ζωή τους για πάντα. 25 χρόνια μετά, μια σειρά από γεγονότα θα τους φέρει πάλι κοντά. Η κόρη του ενός βρίσκεται άγρια δολοφονημένη, ο άλλος είναι ο αστυνομικός που ερευνά την υπόθεση, ενώ οι κατηγορίες αρχίζουν να βαραίνουν τον τρίτο. Τίποτα πια δεν θα είναι το ίδιο...
Ταινία-μάθημα στη δόμηση στέρεων χαρακτήρων, αυτό το εξαίσιο φιλμ βρίσκεται στην κορυφή της φιλμογραφίας του 77χρονου Ήστγουντ, αυτού του ταπεινού μαέστρου στην μεγαλύτερη συμφωνική ορχήστρα της δεκαετίας. Πλήθος χαρακτήρων που αναπτύσσονται στην εντέλεια (η μοναδική ταινία εδώ και αρκετά χρόνια που κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το αριστουργηματικό character development ήταν μάλλον η Ένταση), πλήθος νοημάτων και όγκος φιλοσοφικών διαστάσεων. Προσέξτε την καλύτερη ερμηνεία των τελευταίων χρόνων στον εξαντλητικά απαιτητικό ρόλο του Κέβιν Μπέικον και νιώστε το στομάχι σας διπλό κόμπο σε 2 σκηνές-σοκ. Τέλος, αγοράστε 2-3 φορές το τριπλό δισκάκι περιοχής 1 και προσέξτε καλά την fullscreen κόπια. Must!
The Day I Became a Woman (2000), της Marzieh Meshkini. 24:00, ΕΤ1, διάρκεια 78'.
Αφήγηση κομμένη στα τρία, αλλά μια γροθιά τόσο ισχυρή εν τη ενώσει των τριών ιστοριών του φιλμ για την αθλιότητα της ζωής των γυναικών στο σύγχρονο Ιράν. Με το πανέξυπνο τρυκ κορίτσι-γυναίκα-γριά, η έξοχη Μεσκίνι σκιαγραφεί την καταπίεση και την αδικία περνώντας από τις τρεις γενιές, δίνοντας διαχρονικότητα αξεπέραστη στο έργο, καταργώντας παρελθόν και παρόν, ελπίζοντας σε μια αποκατάσταση του δικαίου που βλέπει να έρχεται.
They Shoot Horses, Don't They? (1969), του Sydney Pollack. 00:30, ΕΤ3, διάρκεια 120'.
Το κραχ στην Αμερική στοίχισε στους ίδιους του πολίτες της όσο όλες οι προφανείς απειλές, εξωτερικές ή εσωτερικές. Για 1500 δολλάρια ο φτωχός Αμερικανός είναι διατεθειμένος να δοκιμαστεί σε έναν αγώνα μέχρι τελικής πτώσεως, όπως μάλλον φαίνεται να διαβλέπει ο Πόλακ για την ίδια την Αμερική. Μέσα από αυτή την αλληγορία ο Πόλακ αναπτύσσει τους χαρακτήρες του, ολοκληρώνει τις επιμέρους ιστορίες του, απλώνει τις ερμηνείες των ηθοποιών του από άκρη σε άκρη.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Επιτέλους, επανακάμψατε!
Είχα βαρεθεί να ψάχνω για τις ταινίες της εβδομάδας στα διάφορα ένθετα των κυριακάτικων εφημερίδων.
Μουτς!
Προσπαθώ Μάρω :)
Κι αυτό το κείμενο (το μισό ως τώρα) το έγραψα στη δουλειά...
Θα συνεχίσω μάλλον σήμερα.
Φιλιά πίσω!
Ρε δεν τ'αφήνεις αυτά "με τη δουλειά" που μας έχεις παρακάμψει εντελώς κανά μήνα τώρα;
Φουστανελά...
(Μου 'λειψε και μένα το τηλεοπτικό σου, το κατάλαβες ε....)
Έτοιμο, χαμένε που γκρινιάζεις και αμφισβητείς! Το τριήμερο απαγορευτικό με ξέσκισε, αλλά υπάρχει χρόνος και πάλι.
Σας βλέπω!
Post a Comment