Friday, July 20, 2007

Τηλεόραση 19/07 - 21/07/2007


Μια φορά βρήκα χρόνο να γράψω νωρίς και η τηλεόραση είναι γεμάτη βλακείες.

Anyway, κάτι θα βρούμε κι αυτή την εβδομάδα.


Πέμπτη 19/07:


Ils se marièrent et eurent beaucoup d'enfants (2004), του Yvan Attal. 00:15, ΝΕΤ, διάρκεια 100’.

Torn Curtain (1966), του Alfred Hitchcock. 02:00, STAR, διάρκεια 104’.


Παρασκευή 20/07:


The Story of Vernon and Irene Castle (1939), του H.C. Potter. 17:00, Βουλή, 93’.

Δεν έχω ιδέα.

First Blood (1982), του Ted Kotcheff. 22:00, STAR, διάρκεια 89’.

Α, συγχωρέστε με, αλλά μεγάλωσα μαζί του. Αυτή τη στιγμή γράφω αίτηση για Special Edition από Criterion, νομίζω ήδη άργησε. Στο κάτω κάτω, η εταιρία έχει βγάλει το Robocop. Αλήθεια, ποιοι είδατε το ΓΑΜΑΤΟ trailer του νέου; Πολύ σαπίλα λέμε.

The Old Man Who Read Love Stories (2001), του Rolf de Heer. 22:30, Βουλή, διάρκεια 111’.

Δεν το έχω δει, αλλά το σενάριο είναι πολλά υποσχόμενο. Διαβάζουμε στο αθηνόραμα: Ένας μοναχικός άντρας που ζει στη ζούγκλα του Αμαζονίου αναγκάζεται να κυνηγήσει για να θανατώσει έναν επικίνδυνο ιαγουάρο, ένα ζώο που ο ίδιος αγαπούσε. Γυρισμένη στη Γαλλική Γουιάνα, η ταινία είναι μια διαφορετική περιπέτεια, με την έννοια ότι δεν επικεντρώνεται στο κυνήγι του άγριου ζώου, αλλά στην προσωπικότητα του μεσόκοπου άντρα, μια λογοτεχνική φιγούρα που έχει επιλέξει τη γαλήνια απομόνωση. Ο Ρίτσαρντ Ντρέιφους προσεγγίζει αποτελεσματικά την ωριμότητα του ήρωα.

Prick Up Your Ears (1987), του Stephen Frears. 00:15, ΕΤ1, διάρκεια 103’.

Φρίαρς σε κέφια, ένας σκηνοθέτης που αφήνει περιθώρια στους ηθοποιούς του που, όπως εδώ, τον βγάζουν ασπροπρόσωπο (Γκάρι Όλντμαν και Άλφρεντ Μολίνα). Ενίοτε, τον σώζουν κιόλας. Δεν είναι η καλύτερή του ταινία, είναι όμως συμπαθέστατο.

Requiem for a Dream (2000), του Darren Aronofsky. 00:15, ΝΕΤ, διάρκεια 102’.

Το Ρέκβιεμ είναι μια ταινία που με εκνευρίζει και μόνο που την ακούω. Αυτό το ανώμαλο πράγμα δεν συμβαίνει επειδή είναι καμιά μαλακία σκέτη, αλλά επειδή σε καμία περίπτωση δεν έχει δουλειά να είναι η αγαπημένη ταινία του 70% των Ελλήνων (άσχετων με σινεμά πάντα). Τέλος πάντων, επειδή άδικα γράφω, αφού όλοι το έχετε δει, κάντε έναν κόπο αν τόσο σας άρεσε και γράφτε το κιόλας. Πολύ καλό και πολύ φτηνό δισκάκι κάπου εκεί έξω.

The Way of the Gun (2000), του Christopher McQuarrie. 02:15, STAR, διάρκεια 119’.

Πολύ ωραία και δυνατή βία στο έργο του ΜακΚουόρι, αλλά δεν το γράφουμε ούτε το βλέπουμε, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι στο STAR και μποϋκοτάρουμε την απόφαση του αγαπημένου μας σταθμού να το προβάλλει τόσο νωρίς. Ε, όχι. Δεν ανέχομαι πριν τις 3 να δω ταινία, δεν το έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου. Διάολε, κοίτα τι παίρνεις με 5 δολλάρια!


Σάββατο 21/07:


The Three Lives of Thomasina (1964), του Don Chaffey. 16:00, ΝΕΤ, διάρκεια 97’.

Δεν την έχω δει, αλλά πόσο μου αρέσει να ανακαλύπτω τέτοια ταινιάκια. Διαβάζω για την ταινία: Μια γάτα θα ενώσει μια οικογένεια, μετά τον θάνατό της, αφού θα εμφανιστεί ξανά (λίγο διαφορετική αυτή τη φορά). Οικογενειακή ταινία της Ντίσνεϋ. Ιν δε μουντ!


The Circus (1928), του Charles Chaplin. 17:00, Βουλή, διάρκεια 72’.

Ο Σαρλό, ο αγαπημένος μας παλιατσάκος και από τους πιο αγαπημένους κινηματογραφικούς χαρακτήρες που πέρασαν ποτέ, πάντα κυνηγημένος, βρίσκει κρυψώνα σε ένα τσίρκο. Φαντάζεστε τι ακολουθεί. Δεν θα το δείτε όμως, αφού θα προτιμήσετε το DVD της ταινίας, γιατί ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να αντισταθεί στα δισκάκια που κυκλοφορούν για τις ταινίες του Τσάπλιν. Θα πάθετε πλάκα, ίσως οι καλύτερες κυκλοφορίες ταινιών στον κόσμο.

Sweet and Lowdown (1999), του Woody Allen. 21:15, ΕΤ1, διάρκεια 95’.

Η καλύτερη 90s ταινία του Γουντάκου (κάποιος θα διαφωνίσει πρώτος από όλους), είναι ένα αριστούργημα σκέτο, όλο αφιερωμένο στον αγαπημένο του Άλεν, Django Reinhardt, με αρκετό γέλιο (μην ξεχνιόμαστε) και Πεν, Μόρτον, Θέρμαν. Καλύτερο δισκάκι δεν παίζει, να η εγγραφή της ημέρας.

Wolf (1994), του Mike Nichols. 23:30, MEGA, διάρκεια 125’.

Το Γουλφ του Νίκολς, είναι μια πολύ πολύ αδικημένη ταινία και τα βέλη όσων την πολέμησαν βγήκαν από τη φαρέτρα του «εξωπραγματικού» και με φτηνά άλλοθι περί υπερβολής τόσο από τον Νίκολσον όσο και από τον σκηνοθέτη. Κάποτε παιζόταν κάθε δεύτερη εβδομάδα, τώρα το βλέπουμε λιγότερο, αλλά εξακολουθούμε (όλοι λεω) να το αγαπάμε, ε;

Dogville (2003), του Lars von Trier. 00:15, ΕΤ1, διάρκεια 131’.

Όλοι έχουμε δει το πολύ ενδιαφέρον φιλμ του Τρίερ, για το Ντογκβίλ, την παραβολική επαρχιακή πόλη που φτιάχνει ο σκηνοθέτης, προκειμένου να ξεδιπλώσει την μόνιμη προβληματική του, με τρόπο όμως ανεπανάληπτα καινοτόμο και εντυπωσιακό. Για το φιλμ ο Δανίκας έγραψε πως πρόκειται για τον «Πολίτη Κέην του αιώνα μας». Τι λέτε;

Αυτά για τώρα.

Σκέφτομαι να ποστάρω τη μικρή αυτή «στήλη» κάθε Κυριακή από εδώ και στο εξής, αφενός για να προλαβαίνω, αφετέρου για να μην μένει και το blog καιρό χωρίς ενημέρωση όταν έχω πολλές δουλειές. Τα λέμε Κυριακή λοιπόν.

Καλές εγγραφές.

19 comments:

Μαρω_Κ said...

Sweet and Lowdown.
Οταν βγήκα από το Αττικόν δεν το πίστευα ότι ο Woody είχε κάνει τέτοια ταινία.
Η καλύτερη του για μένα.
Από τότε του συγχωρώ τα πάντα. Ακόμα και το Scoop.
Μουτς.

theachilles said...

Καλά, το σχόλιο προφανώς πήγαινε σε μένα. Φυσικά και το Deconstructing Harry είναι η καλύτερη 90's ταινία του Woody. Και δε σηκώνω κουβέντα, την έχω μέσα στις 5 καλύτερές του. Ευφάνταστη μεταφορά στις Άγριες Φράουλες του Μπέργκμαν, με τον Γούντυ να είναι όσο αστείος όσο ποτέ, να πλουτίζει την ταινία με μία, θα έλεγε κανείς, συλλογή από μικρού μήκους ιστορίες και ίσως να βρίσκεται στα πιο πειραματικά του από σκηνοθετικής απόψεως. Από κει και πέρα, το Sweet and Lowdown είναι και αυτό ταινιάρα. Πάμε να πυροβολήσουμε αρουραίους;

Το Ils se marierent et eurent beaucoup d'enfants, αν και μέτριο, έχει μια super cool cameo εμφάνιση του Johnny Depp.

Μάρω,
Manhattan; Hannah and her sisters; Annie Hall; Match point; Purple rose of Cairo; Κατώτερα;

ΠΑΝΟΣ said...

Ναι, ρε Μάρω, μας ξεφτίλισες. Αυτή η ιερή πεντάδα δεν σπάει με τίποτα.
Με τη σειρά:
Ανι Χωλ
Ματς Πόιντ
Μανχάταν
Χάνα και οι αδερφές της.
Μετά, το μπουλούκι.
Από τις καθαρές κωμωδίες, τι γέλιο στις Μπανάνες και το Love and Death! Επικίνδυνα πράγματα για την υγεία.
Αλλά γαμώτο, πολύ περισσότερο γελάω με Άνι Χωλ!!

frank barrell said...

Το Dogville o Cane του αιώνα μας??? (μπλιάχ)

Αντί για τον (κατά Δανίκα) "Cane του αιώνα μας" θα προτιμήσω να ξαναδώ το Deadly Companions του Peckinpah που παίζει η Βουλή στις 22.40.

Όσο για το Sweet And Lowdown είναι όντως ταινιάρα, τι να λέμε? Αν κι εμένα μ' αρέσουν σχεδόν όλες οι ταινίες που έκανε ο Woody στα 90's...

Το Wolf το ξαναείδα πρόσφατα και μ' άρεσε (μόνο η παρουσία του Jack φτάνει). Αν και μοιάζει υπερβολικά ξεθωριασμένο τώρα πια...

Τα λέμε!

theachilles said...

Ταινιάρα το Deadly Companions!!! Ο αληθινός πρόδρομος του Εστράδα.

eleni said...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕ!ΧΑΘΗΚΑΜΕ...
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΕΚΒΙΕΜ...ΟΥΤΕ Η ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΑΝΕ(πρώτη φορά την είδα) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Κ ΤΟΥ ΠΕΤΑΜΟΥ...Κ ΑΠΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΚΙΖΕΙ!!!

ΠΑΝΟΣ said...

Γειά σου frank,
ίσως ο Δανίκας να ήταν λίιιγο υπερβολικός, ωστόσο το τεκμηρίωσε άψογα. Δεν βρίσκω και το κείμενό του, γαμώτο.
Για τον Γούντυ, θα κανονίσω προβολή γιατί το έχασα χτες. Γύρισα όμως πολύ νωρίς και πρόλαβα αρκετό από το γαμάτο Γουλφ (ε;) και την καλύτερη σκηνή από το Ρέκβιεμ.

Ελένη,
εσύ φταις γι' αυτό.
Όσο για τα σχόλια, δεν είπα ότι είναι κακό σε καμία περίπτωση (ειδικά χτες το βράδυ βλέποντάς το, μάλλον ανέβηκε πολύ), απλώς αν ρωτήσεις τους μισούς Έλληνες την αγαπημένη τους ταινία θα σου πουν αυτή. Οι άλλοι μισοί θα σου πουν την Τελευταία Έξοδο (ή κάπως έτσι) του Ντάραμποντ. Ε, ξεφτίλα. Κατάλαβες;

Anonymous said...

Νομίζω ότι το ουρλιαχτό "I was wrong" κρυβόταν μέσα στον Γούντι εδώ και πολλά χρόνια, απο την εποχή του Annie Hall ίσως, και κάπως έπρεπε να βγει προς τα έξω...

Ρε Πάνο, δεν σε καταλαβαίνω με το Γουλφ, αλλά είσαι πολύ γλυκούλης που αναζητάς υποστηρικτές γι'αυτό! Πέραν της γλύκας σου βέβαια, το τι του βρίσκεις θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση για μια καλή ψυχανάλυση. Πάνω-κάτω συμφωνώ με αυτά που λες για Ρέκβιεμ/Χέιγουορθ, απλά εγώ το βρίσκω και λίιιγο θετικό, καθώς αν μη τι άλλο, μπορείς να ανοίξεις μια αξιοπρεπώς σινεφιλική κουβέντα με αυτούς τους ανθρώπους χωρίς να σε κοιτούν σαν ούφο.

Καλημέρα απο Ρώμη!

Ο Γέρος που του Άρεσε να λέει Ιστορίες Αγάπης, είναι πρώτα απ'ολα, ενα υπέροχο, υπέροχο βιβλίο. Σοβαρά, πρέπει να το διαβάσεις μαν. Και η ταινία δεν είναι κακή - κάθε άλλο.

Το Torn Curtain είναι μια κακή ταινία - ορίστε, το είπα!

Anonymous said...

"Ο Γέρος που του άρεσε να λέει ιστορίες αγάπης" δεν υπάρχει.

"Ο Γέρος που του άρεσε να ΔΙΑΒΑΖΕΙ ιστορίες αγάπης" πάλι είναι αριστούργημα.

Τι τα θες, ούτε καφέ δεν έχω προλάβει να πιω...

Μαρω_Κ said...

Καλημέρα.

Δεν αμφισβητώ την αξία ούτε του Manhattan; Hannah and her sisters; Annie Hall; Purple rose of Cairo, (για το Match Point πρέπει να ομολογήσω ότι το βρήκα κακό), αλλά έτσι κι αλλιώς το τι βλέπεις στο σινεμά είναι υποκειμενικό.
Για μένα το Sweet είναι μια ταινία που μιλάει κατευθείαν στο ασυνείδητο μου, οπότε την θεωρώ κορυφαία.
Μουτς.

ΠΑΝΟΣ said...

Άκη, κανείς δεν λειτουργεί αυτή την ώρα, δεν βαριέσαι...
Επιμένω για τον Λύκο, θα γράψω κείμενο με ατράνταχτα επειχειρήματα, χοχο. Σου λέω είναι ταινιάρα.

Μάρω, δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης αυτών των αριστουργημάτων από οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο. Είναι ενδιαφέρον πάντως που η κορυφαία για σένα δεν είναι από αυτή την ιερή πεντάδα!

theachilles said...

Ελπίζω γλυκύτατη Μάρω να μην κλέβεις τασάκια, να μη συχνάζεις σε γραμμές τρένων και ούτε να τη βρίσκεις πυροβολώντας ποντικούς!!!!

Το Match Point είναι ταινιάρα. Να ένα φοβερό παράδειγμα χειραγώγησης του θεατή. Είμαστε ένα μπαλάκι του τένις και ο θεός Γούντυ μας πάει σε όποια πλευρα θέλει... Βέβαια, το Match Point το έχει ξανακάνει ο Γουντάκος το 1989 με το Crimes and Misdemeanors, αλλά κάθε φορά απολαμβάνω να το βλέπω..

Άκη,
συμφωνώ για το Torn Curtain, του το λέω εδώ και καιρό του Πανούλη, δε λέει να το καταλάβει. Όσο για το ρέκβιεμ, η επιδειξιομανία του Αρονόφσκι με εκνεύρισε και με έκανε να απορώ πώς έβγαλε ένα τέτοιο αριστούργημα φέτος και μας τελείωσε... Finish it!!

Μαρω_Κ said...

Aχιλλέα,
Τώρα που το λες, κάτι έχω με τα τρένα.
Τασάκια από μαγαζιά έχω πάρει (παρεμπιπτόντως κουτάκι πήρε ο Εμετ).
Και τους αρουραίους (όλων των συνοματαξιών)αν είχα πιστόλι μπορεί και να τους σκότωνα.
Οπότε μια εκλεκτική συνήθεια με τον Εμετ την έχω.
Οσο για το Match Point, μην σε στεναχωρήσω. Αστο για καμιά άλλη φορά, που θα έχει περάσει και ο καύσωνας.

theachilles said...

Μάρω,
φτάνει που μου μιλάς για να μη στενοχωριέμαι! Οπότε...
Ακόμη πιστεύω ότι ήταν τασάκι...

theachilles said...

Πάνοοοοοοοοοοοο!!!
Η ετ1 έχει σήμερα Κυριακή το Ζούσε τη Ζωή της του Γκοντάρ, αυτό το υπέρτατο αριστούργημα!!
Κ συ;;;;
Ούτε που το αναφέρεις. Αίσχος!

Unknown said...

Πω ρε φίλε οι "δίδυμοι πύργοι" εδώ κόβουνε κώλους έτσι και δε μας αρέσει έργο...
Αγόρια θα σας πω αυτό που είχε πει ο Spike για κάποιον που δεν θυμάμαι, όταν είχε περιφρονηθεί ταινία του στις Κάννες ενώ αυτός που δεν θυμάμαι ήταν στην κριτική επιτροπή.
"Κάποτε θα κατεβείτε σε λάθος στάση του μετρό. Εκεί θα σας περιμένω για να σας κόψω το "γκώλο""....

Ακούς εκεί το Annie Hall στην καλύτερη πεντάδα...

(Για στήσε κάλπη να..τις μετρήσουμε)

Καθάρματα.

ΠΑΝΟΣ said...

Γάμησέ τα Αχιλλάκο.
Τα έχω έτοιμα τα κείμενα και δεν έχω ποστάρει. Αίσχος.

Ηλία, όχι στην καλύτερη πεντάδα, η καλύτερη ταινία.
Να τα στήσω;

theachilles said...

Ηλία,
Κώβουμε κώλους; Και λίγα λες. Θα σε κάνουμε να σου αρέσει το Annie Hall θες, δε θες. Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε μέσο για λόγου γενικότερου σινεφιλικού ενδιαφέροντος!!!
Σοβαρά τώρα, ποια είναι η αγαπημένη σου Γούντυ;

Unknown said...

Όχι ρε τεράστιε Αχιλλέα, μην παρεξηγηθώ κιόλας, δεν γεννήθηκε ακόμα ταινία του Woody που να μην μου αρέσει. Ακόμα και το Celebrity...

To ερώτημα που έθεσες είναι το πανδύσκολο των ακατόρθωτων διανοητικών επών και απαντιέται μόνο κατά περίσταση. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή....μπα, πάω να στήσω κάλπη.

Talk to you later...